BO-VEL Stiftet 26 juli 1968
Generalforsamling
|
Her finder du indkaldelser og referater vedr. Generalforsamlinger i BO-VEL
Referat af generalforsamling 2022 i grundejerforeningen BO-VEL 05.05.2022 Beslutningstagers af generalforsamlingen i grundejerforeningen Bo Vel den 5.5.2022 Valg af dirigent: Jan foreslået og valgt Valg af referent: Michael foreslået og valgt Valg af stemmetællere: Klaus og Niels forslået og valgt Det blev konstateret at der var 20 berettigede stemmer til stede inklusive fuldmagter - hvilket er en stemme pr. parcel Bestyrelsens beretning: Pierre gennemgik årets beretning. Beretningen blev vedtaget. Regnskab for 2021 blev gennemgået af Karin. Regnskabet blev godkendt. Budget for 2022 blev gennemgået og budgettet godkendt. Indkomne forslag: der er kommet et forslag fra Annette og legepladsudvalget på baggrund af et tilbud på ca. 86.000 kr. til nye legeredskaber - overvejende til de mindre børn. Forslaget trækkes tilbage af forslagsstilleren, idet man vælger at benytte bestyrelsens kompetence til at bevilge op til 50.000 kr. pr år. Der stilles et alternativt forslag omkring beløbsramme for investeringer i legepladsen af Kasper. Kasper trækker sit forslag og opfordres til at deltage i legepladsudvalget og søge indflydelse her. Der er kommet forslag om opstilling af hjertestarter ved skuret på legepladsen. Det aftales at det undersøges om der kan søges fondsmidler som hjælp til investeringen – eventuelt fra Tryg-fonden. Det aftales at Lisbeth arbejder videre med sagen, som forelægges bestyrelsen senere. Der er kommet forslag om reparation af hegn op imod parcellerne omkring legepladsen. Klaus undersøger økonomien omkring reparation og tager den videre dialog med legepladsudvalget. Der er kommet forslag om begrænsning af støj ændres fra kl. 21 til kl . 19. Forslaget trækkes tilbage og parkeres i legepladsudvalget. Fastsættelse af kontingent: det besluttes efter bestyrelsens indstilling af fortsætte kontingentet uændret på 700 kr. årligt pr. parcel. Valg af bestyrelse:
Generalforsamlingen afsluttet i god ro og orden kl. 20.20. Opslag dato 19. April 2022: Ordinær generalforsamling 2022 i grundejerforeningen BO-VEL Torsdag d. 5.maj 2022 kl. 19.00 i Byhuset Dagsorden 1. Valg af dirigent, referent og 2 stemmetæller 2. Bestyrelsens beretning 3. Foreningens regnskab for det forgangne år til godkendelse, budget for det nye år 4. Indkommende forslag a. Nye tiltag på legepladsen (se vedhæftede bilag) 5. Fastsættelse af kontingent 6. . Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter, på valg er: Henrik Mellerup Pierre Schwartz Suppleant John Winther Christensen Suppleant Torben Johansen 7. Valg af revisor og suppleant. Revisor Jens Halberg Rasmussen, genopstiller Suppleant Michael Mortensen 8. Evt. Indkomne forslag skal være bestyrelsen i hænde senest den torsdag 28. april 2022 Vedlagt er det reviderede regnskab/budget 2021, samt budgetforslag 2022 OBS! Efter generalforsamlingen vil der være et traktement. Til spisning er tilmelding nødvendig, tilmeld jer på e-mail karin@bo-vel.dk eller telefon 4029 7552. På bestyrelsens vegne pierre@bo-vel.dk Pierre Schwartz Bovelgårdsvej 34 4070 Kirke Hyllinge Mobil 40401215 Omdelt/mail sendt 19. april 2022 Referat af generalforsamling 2021 i grundejerforeningen BO-VEL 14.10.2021
1. Valg af dirigent, referent og 2 stemmetællere Jan Søndergaard blev valgt som dirigent og Uffe Petersen som referent. Pernille Møller og Klaus Lønnee blev valgt som stemmetællere. Alle valgt uden modkandidater. Herefter konstaterede dirigenten, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og gav ordet til bestyrelsen.
2. Bestyrelsens beretning Formanden indledte med at redegøre for aflysningen af generalforsamlingen for 2020, som skyldtes Covid-19. Herefter fortalte formanden om det nye fortov, som er etableret i september 2021 og har forskønnet området. Beretningen blev godkendt med applaus. Et spørgsmål om kloakrør blev henvist til eventuelt.
3. Foreningens regnskab for det forgangne år til godkendelse, budget for det nye år Kassereren fremlagde regnskaberne for 2019 og 2020, som blev godkendt af generalforsamlingen. Kassereren fremlagde desuden budgettet for det kommende år. Budgettet blev godkendt uden ændringer.
4. Indkommende forslag Der var ingen indkomne forslag
5. Fastsættelse af kontingent Bestyrelsen foreslog uændret kontingent, hvilket generalforsamlingen godkendte
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter, på valg er: Karin Dall Ronny Knudsen Annette Skaarup Mortensen Suppleant: John Winther Christensen Suppleant: Torben Johansen Alle blev genvalgt uden modkandidater.
7. Valg af revisor og suppleant Revisor Jens Halberg Rasmussen, genopstiller Suppleant: Michael Mortensen Begge blev genvalgt uden modkandidater
8. Evt. Generalforsamlingen drøftede kloakrør, da flere medlemmer havde haft problemer med rødder i kloakrørene inde på egen grund. Dette skal de enkelte grundejere selv vedligeholde, og da kloakkerne er mere end 50 år gamle og dermed udtjente, er det en god ide at få et kloakfirma til at efterse rørene. Derefter drøftedes støj fra legepladsen. Bestyrelsen kan ikke bortvise støjende børn, så generalforsamlingen opfordrede beboere omkring legepladsen og forældre til børn, der bruger legepladsen til at sætte sig sammen og blive enige om en løsning. Herefter takkede dirigenten for god ro og orden og erklærede generalforsamlingen for afsluttet.
For referatet Som dirigent Uffe Petersen Jan Søndergaard Gershøjgårdsvej 11 Bovelgårdsvej 25 Opslag dato 30. september 2021: Ordinær generalforsamling 2021 i grundejerforeningen BO-VEL Torsdag d. 14.oktober 2021 kl. 19.00 i Byhuset
Dagsorden
1. Valg af dirigent, referent og 2 stemmetæller 2. Bestyrelsens beretning 3. Foreningens regnskab for det forgangne år til godkendelse, budget for det nye år 4. Indkommende forslag 5. Fastsættelse af kontingent 6. . Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter, på valg er: Karin Dall Ronny Knudsen Annette Skaarup Mortensen Suppleant John Winther Christensen Suppleant Torben Johansen 7. Valg af revisor og suppleant. Revisor Jens Halberg Rasmussen, genopstiller Suppleant Michael Mortensen 8. Evt.
Indkomne forslag skal være bestyrelsen i hænde senest den torsdag 7. oktober 2021 Vedlagt er det reviderede regnskab/budget 2020, samt budgetforslag 2021
OBS! Efter generalforsamlingen vil der være et traktement. Til spisning er tilmelding nødvendig, tilmeld jer på e-mail karin@bo-vel.dk eller telefon 4029 7552.
På bestyrelsens vegne Pierre Schwartz Bovelgårdsvej 34 4070 Kirke Hyllinge Mobil 40401215
Generalforsamling 2020 Bo-vel’s bestyrelsen har gennem de seneste Covid19 periode været sat på standby og generalforsamlingen, vejfest og andre fælles arrangement er endnu ikke blevet afviklet, men blev udsat til bedre tider. Nu ser det imidlertid ud til, at de nuværende regler komme til at vare længere end vi havde forventet. Bestyrelsen har derfor truffet flg. beslutning: I Bo-vel vil vi tidligst kunne afvikle den udsatte generalforsamling i år 2021. Det giver så bare ingen mening at afholde to generalforsamlinger med kort mellemrum i starten af 2021. I dette lys har vi besluttet helt at aflyse generalforsamlingen for 2020, og forventer at kunne afholde generalforsamling i 2021 jvf. vedtægterne.
Kontingent 2020: Da vores forening har faste udgifter til vedligehold har vi besluttet at kontingent for år 2020 vil blive 700.- kr som tidligere år. Kontingent skal indbetales til Danske Bank reg.nr. 9570 konto 6292666 senest 5. november 2020
På Bestyrelsens vegne Pierre Schwartz Beslutningsreferat af den ordinære generalforsamling i grundejerforeningen 24.4.2019 kl. 19.00.Ad 1: valg af dirigent. Trolle blev valgt som dirigent, Michael som referent. Stemmetællere ville kun blive valgt ved behov. Ad 2: Bestyrelsens beretning. Pierre fortalt om året, der var gået: Torben fort-sætter med græsslåning og snerydning. Legepladsen er fin – ej behov for inve-steringer aktuelt. Der er etableret ny vejbelægning i hele udstykningen. Pro-blemet med fortovene eksisterer stadig – skal der gøres noget ved det, kræver det at den enkelte grundejer foranstalter og betaler for at hækkene ikke kom-mer ud over fortovene. Jubilæumsfesten i 2018 var en succes og der var gode tilbagemeldinger på arrangementet. Teltholderforeningen er stoppet og har do-neret teltet til grundejerforeningen. Beretningen blev godkendt med applaus. Ad 3: Regnskab og budget gennemgået – og begge blev godkendt på general-forsamlingen. Ad 4: Indkomne forslag. Der var ikke fremsendt nogle forslag. Ad 5: Kontingentet er reduceret til 700 kr. årligt pr. parcel. Bestyrelsen ønsker en likvid beholdning på omkring 100.000 kr. til at kunne imødegå presserende reparationer eller investeringer – men ønsker ikke en større kassebeholdning end dette. Ad 6: Valg af bestyrelsesmedlemmer og bestyrelsessuppleanter: Karin gen-valgt. Maj-Britt ønsker ikke genvalg – i stedet er Ronny valgt. Annette er gen-valgt. John er genvalgt som bestyrelsessuppleant. Torben er nyvalgt som be-styrelsessuppleant. Ad 7: Jens Henrik genvalgt som revisor og Michael som revisorsuppleant. Ad 8: Orientering om mulighederne for etablering af fibernet. Jan og Torben deltager i et udvalg, der søger opklaring omkring mulighederne. Ref. Michael Mortensen Beslutningsreferat af den ordinære generalforsamling i grundejerforeningen 3.5.2018 kl. 19.00.Ad 1) Trolle Mikkelsen blev valgt til dirigent. Michael Mortensen blev valgt til referent Stemmetællere blev Børge og Bjarne
Ad 2) Pierre gennemgik formandens beretning. Denne blev godkendt enstemmigt af generalforsamlingen.
Ad 3) Regnskabet blev gennemgået af Karin og godkendt af generalforsamlingen. Budget for 2018 – herunder en større post til at markere foreningens 50 års jubilæum - blev godkendt af generalforsamlingen. Foreningens aktiver skønnes at være af en passende størrelse hvorfor der ikke umiddelbart er anledning til ændring af kontingentet.
Ad 4) Indkomne forslag: Der er indkommet forslag (fra Kylle og Thorbjørn) om afholdelse af en vejfest i 2018. Bestyrelsen vil gerne afholde en reception i anledning af 50 års-jubilæet – og det foreslås at vejfesten afholdes samme aften. Dette er godkendt af generalforsamlingen. Det aftales at arrangementet afholdes fredag den 7. september 2018 – startende med receptionen kl. 17.00.
Ad 5) Kontingentet foreslås uændret til 900 kr. pr. parcel – hvilket generalforsamlingen godkendte.
Ad 6) Valg af bestyrelsesmedlemmer:
Pierre Schwartz genvalgt Henrik Mellerup genvalgt John Winther Christensen genvalgt som bestyrelsessuppleant Jens Andersen er fraflyttet, hvorefter Ronni Knudsen er valgt som bestyrelsessuppleant.
Ad 7) Valg af revisor og revisorsuppleant: Jens Halberg Rasmussen genvalgt Michael Skaarup Mortensen genvalgt
Ad 8) Indkomne forslag. Diverse forhold drøftet – men der er ikke vedtaget noget under dette punkt.
Herefter var grundejerforeningen vært ved et lækkert traktement :-)
Ref. Michael Mortensen
Ordinær generalforsamling i grundejerforeningen i BO-VEL Torsdag d. 3. maj 2018 kl. 19.00 i Byhuset
Dagsorden 1. Valg af dirigent, referent og 2 stemmetæller 2. Bestyrelsens beretning 3. Foreningens regnskab for det forgangne år til godkendelse, budget for det nye år 4. Indkommende forslag 5. Fastsættelse af kontingent 6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og bestyrelsessuppleanter, på valg er: Pierre Schwartz - bestyrelsesmedlem Henrik Mellerup– bestyrelsesmedlem John Winther Christensen – bestyrelsessuppleant Jens Andersen – bestyrelsessuppleant (genopstiller ikke) 7. Valg af revisor og revisor suppleant Jens Halberg Rasmussen – Revisor Michael Skaarup Mortensen - Supplant 8. Evt. Nye indkomne forslag skal være bestyrelsen i hænde senest den torsdag 26. april 2018. Vedlagt er det reviderede regnskab 2017, samt budgetforslag 2018 OBS! Efter generalforsamlingen vil der være et traktement. Til spisning er tilmelding nødvendig, tilmeld jer på email annette@bo-vel.dk På bestyrelsens vegne Pierre Schwartz O Omdelt dato 17. april 2018
Beslutningsreferat af generalforsamlingen i grundejerforeningen BO-VEL 6. april 2017. Ad punkt 1, valg af dirigent, referent og 2 stemmetællere: Jens Tryl blev valgt til dirigent, undertegnede til referent og stemmetællere blev John og Niels. Ad punkt 2, bestyrelsens beretning: Formanden orienterede om hvad der var sket i grundejerforeningen i løbet af året. Beretningen godkendt. Ad punkt 3 Regnskab og budget: Karin gennemgik regnskab og budget og spørgsmål blev besvaret. Regnskab og budget blev godkendt. Ad punkt 4, indkomne forslag: der er stillet forslag om at John regulerer be-standen af råger, krager og skader – som kan være dybt generende. Forslaget blev vedtaget, hvorefter bestyrelsen sender en indstilling herom til Lejre Kom-mune. Der var 17 stemmeberettigede parceller til stede. For forslaget stemte 17 parceller, imod stemte 0 parceller. Forslag om forbud mod permanent parkering og oplagringsplads på græsarea-lerne foran parcellerne. Det er henholdsvis Lejre kommune og politiet, der be-stemmer over græsrabatterne og eventuelt parkering på vejen – men der var enighed om at henstille til at man ikke permanent parkerer egne biler, både og andet materiel på græsarealerne og foran parcellerne. Ad punkt 5, fastsættelse af kontingent: bestyrelsen indstillede at kontingentet fremadrettet fastsættes til 900 kr. pr. parcel, hvilket blev vedtaget. Ad punkt 6, valg af bestyrelsesmedlemmer: alle blev genvalgt: Bestyrelsesmedlemmer: Karin Dall Maj-Britt Mikkelsen Annette Skaarup Mortensen John Winther Christensen Jens Andersen Ad punkt 7, valg af revisor og revisorsuppleant: alle genvalgt: Revisor: Jens Henrik Halberg Rasmussen Revisorsuppleant: Michael Skaarup Mortensen Ad punkt 8, eventuelt. Drøftelse af fortove og vedligeholdelse. Der kunne ikke vedtages noget under dette punkt.
Derefter afsluttedes generalforsamlingen – og vi fortsatte under særdeles hyg-gelige omstændigheder med lækker buffet. Ref. Michael Skaarup Mortensen
Indkaldelse til Ordinær generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL Torsdag d. 6. april 2017 kl. 19.00 i Byhuset
Dagsorden 1. Valg af dirigent, referent og 2 stemmetæller 2. Bestyrelsens beretning 3. Foreningens regnskab for det forgangne år til godkendelse, budget for det nye år 4. Indkommende forslag 5. Fastsættelse af kontingent 6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og bestyrelsessuppleanter, på valg er: Karin Jensen - bestyrelsesmedlem Maj-Britt Mikkelsen – bestyrelsesmedlem Annette Skaarup Mortensen – bestyrelsesmedlem John Winther Christensen – bestyrelsessuppleant Jens Andersen – bestyrelsessuppleant 7. Valg af revisor og revisor suppleant Jens Henrik Halberg Rasmussen – Revisor Michael Skaarup Mortensen - Supplant 8. Evt. Nye indkomne forslag skal være bestyrelsen i hænde senest den torsdag 30. marts 2017. Vedlagt er det reviderede regnskab 2016, samt budgetforslag 2017
OBS! Efter generalforsamlingen vil der være et traktement. Til spisning er tilmelding nødvendig, tilmeld jer via e-mail til maj-britt@bo-vel.dk eller på telefon 20257596
På bestyrelsens vegne Pierre Schwartz Omdelt dato 21. marts 2017
Referat generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL den 14 April 2016
Beslutningsreferat fra generalforsamling i grundejerforeningen Bo-vel 14.4.2016
Ad punkt 1: Jens Andersen blev valgt til dirigent, Michael Mortensen til referent.
Ad punkt 2: Formanden fremlagde sin beretning – og beretningen blev godkendt af generalforsamlingen.
Ad punkt 3: Regnskab for 2015 og budget for 2016 frem fremlagt af kassereren – og generalforsamlingen godkendte dette.
Ad punkt 4: Flishugning: Arbejdet blev i sin tid indstillet fordi det alene var bestyrelsen, som forestod opgaven. Såfremt grundejerne ønsker dette, henvises til Stig Grubb Jarlsø.
Ad punkt 4: Permanent bilparkering i rabatter: Græsrabatter sorterer nu under kommunen, Park & Vej. Eventuel henvendelse bedes rettet hertil.
Ad punkt 4: Kollektiv sikring af rabat: Se ovenstående. Man kan eventuelt anvende en app: Tip kommunen, som kan downloades fra appstore og lignende steder.
Ad punkt 4: Hundelorte: Vi opfordrer hundeejere til at bruge pose og samle efterladenskaber op. Ses folk, der lufter hunde uden at medbringe en pose, så sig det til dem. Det samme gælder katte. Flere i grundejerforeningen har valgt ikke at have kat og ønsker ikke at samle efterladenskaber, hårbolde og kattehår op fra havemøbler. Hold dem venligst på egen matrikel.
Ad punkt 5: Kontingentet blev fastsat til 500 kr. pr. parcel, hvilket generalforsamlingen godkendte.
Ad punkt 6: Pierre Schwartz blev genvalgt. Viste Vegge genopstillede ikke – i stedet blev Henrik Mellerup valgt. John Winther og Jens Andersen blev begge genvalgte som bestyrelsessuppleanter.
Ad punkt 7: Jens Andersen og John Winther blev genvalgt.
Ad punkt 8: Forskellige forhold blev drøftet – men intet i sagens natur besluttet.
Derefter sluttede alle med et lækkert traktement fra Gershøj Kro :o)
Ref. Michael 15.4.2016
Indkaldelse til ordinær generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL Torsdag d. 14. april 2016 kl. 19.00 i Byhuset
Dagsorden
1. Valg af dirigent, referent og 2 stemmetæller 2. Bestyrelsens beretning 3. Foreningens regnskab for det forgangne år til godkendelse, budget for det nye år 4. Indkommende forslag 5. Fastsættelse af kontingent 6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og bestyrelsessuppleanter, på valg er: Pierre Schwartz - bestyrelsesmedlem Visti Vegge – bestyrelsesmedlem (genopstiller ikke) John Winther Christensen – bestyrelsessuppleant Jens Andersen – bestyrelsessuppleant 7. Valg af revisor og revisor suppleant 8. Evt. Nye indkomne forslag skal være bestyrelsen i hænde senest den torsdag 7. april 2016. Vedlagt er det reviderede regnskab 2015, samt budgetforslag 2016
OBS! Efter generalforsamlingen vil der være et traktement. Til spisning er tilmelding nødvendig, tilmeld jer på email maj-britt@bo-vel.dk eller telefon 20257596
På bestyrelsens vegne Pierre Schwartz
Omdelt dato 30. marts 2016
Referat generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL den 30. April 2015
Tryk på billedet for stor kopi
Referat af Generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL.den 30/4-2015
Indkaldelse til ordinær generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL Torsdag d. 30. april 2015 kl. 19.00 i Byhuset Dagsorden 1. Valg af dirigent, referent og 2 stemmetæller 2. Bestyrelsens beretning 3. Foreningens regnskab for det forgangne år til godkendelse, budget for det nye år 4. Indkommende forslag 5. Fastsættelse af kontingent 6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og bestyrelsessuppleanter, på valg er: Karin Dall - bestyrelsesmedlem Annette Skaarup Mortensen - bestyrelsesmedlem Maj-Britt Mikkelsen – bestyrelsesmedlem John Winther Christensen – bestyrelsessuppleant Jens Andersen – bestyrelsessuppleant 7. Valg af revisor og revisor suppleant 8. Evt. Nye indkomne forslag skal være bestyrelsen i hænde senest den torsdag 23. april 2015. Vedlagt er det reviderede regnskab 2014, samt budgetforslag 2015
OBS! Efter generalforsamlingen vil der være et traktement med smørrebrød. Til spisning er tilmelding nødvendig, tilmeld jer på email maj-britt@bo-vel.dk eller telefon 20257596
På bestyrelsens vegne Pierre Schwartz Omdelt dato 12. april 2015 Referat generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL den 22.Maj 2014 Tryk på billedet for stor kopi
Referat af
Generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL.den22/5-2014 Pkt.1. Valg af
dirigent, referent og stemmetæller.
Dato 2013.06.06 Referat generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL den 18. April 2013 Tryk på billedet for stor kopi
Referat af Generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL den 18-4-2013.
Torsdag d. 18. april 2013 kl. 19.00 i Byhuset
Dagsorden 1. Valg af dirigent, referent og 2 stemmetæller 2. Bestyrelsens beretning 3. Foreningens regnskab for det forgangne år til godkendelse, budget for det kommende år 4. Indkomne forslag 5. Fastsættelse af kontingent 6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og bestyrelsessuppleanter Lene Bastholm - bestyrelsesmedlem Karin Dall - bestyrelsesmedlem Annette Skaarup Mortensen – bestyrelsesmedlem Majbritt Mikkelsen – bestyrelsessuppleanter Jens Andersen – bestyrelsessuppleanter 7. Valg af revisor og revisor suppleant 8. Evt. Nye indkomne forslag skal være bestyrelsen i hænde senest den torsdag 4. april 2012. Vedlagt er det reviderede regnskab 2012 samt budgetforslag 2013
OBS! Efter generalforsamlingen vil der være et traktement. Til spisning er tilmelding nødvendig, tilmeld jer på email maj-britt@bo-vel.dk eller telefon 20257596
På bestyrelsens vegne Pierre Schwartz
Omdelt dato 20. marts 2013
Dato 2012.05.31
Referat generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL den 12. April 2012 Tryk på billedet for stor kopi Dato 2011.09.20
Referat generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL den 28. April 2011 Tryk på billedet for stor kopi Dato 2010.04.29
Referat generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL den 25 marts 2010 Tryk på billedet for stor kopi
Ordinær generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL Torsdag d. 25. marts 2010 kl. 19.00 i Byhuset
Dagsorden 1.Valg af dirigent, referent og stemmetæller 2. Bestyrelsens beretning 3. Foreningens regnskab for det forgangne år til godkendelse 4. Indkommende forslag a)Nye medlemmer til legepladsudvalget b)Færdiggørelse af skuret c) 5. Fastsættelse af kontigent 6. Valg til bestyrelsesmedlemmer og bestyrelsessuppleanter Pierre Schwartz - bestyrelsesmedlem Visti Vegge – bestyrelsesmedlem Majbritt Mikkelsen – bestyrelsessuppleanter Michael Mortensen – bestyrelsessuppleanter 7. Valg af revisor og revisor suppleant 8. Evt.
Formandens/Bestyrelsens berretning 2009
Forholdsvist roligt år kun afbrudt af enkelte forstyrrelser Vejfest 2009 afhold sidst i August med stor succes, tak til festudvalget Festudvalget kan selv uddybe deres success senere under eventuelt
Legpladsen har også fået nye forbedringer, det kan udvalget selv fortælle mere om senere. Vi mangler stadig en smule færdiggørelse af skuret på legepladsen, det vender vi også tilbage til senere.
Opslag om at man kun benytter motoriseredehaveredskaber påhverdage kl. 9:00 - 19:30 og lør-, søn- og helligdage kl. 10-14, har man taget til sig, og jeg fornemmer, at det bliver overholdt på et sådan niveau, at der ikke er indkommet klager i den forløbne periode. Jeg vil opfordre til at man opretholder denne henstilling om motoriseredehaveredskaber.
Ligeledes har der ikke været kalger som sidst over misligholdte rabatter, på nær en enkelt, som har valgt at nedlægge hullet-beton som understøttelse i rabatten Og det kan vi jo diskuterre her på generalforsamlingen, om det er en god idee under eventuelt.
Der har være anmeldt en enkelt brand og et forsøg brandstiftelse, det sidste som vist var mere drenge streger end egentlig hærværk. Men antændelse af material og anden afbrænding i haver og i udstykningen arealer er ikke tilladt og jeg vil opfordre til at man lader være med dette. Mange beboer ligger inde med større brænde partier i haver og antændes disse kan det få alvorlige konsekvenser. Vær opmærksom på på haveaffaldsafbrændinger og i bør opfordre til, at de bliver slukket, være også opmærksom på egen tømning af rester fra grille og pejse. (som min egen nabo måtte erfare da hans skur nedbrændte).
Der har desværre også være et enkelt tilfælde af grafitti i nærheden af legepladsen. Det er ikke set i den grad før (udover ungernes gademalerier med kridt). Det er noget være svineri, hvis jeg må sige det selv, så vær opmærksom, når i går rundt i området. Det er dog et enkelt tilfælde, så lad os håbe det er ophørt.
Et enkelt tyveri er anmeldt til politiet. Og det hører heldigvis til sjælendthederne at det sker hos os. Anette tog efterfølgende initiativ til a indkalde til et fælles møde i Byhuset om Nabohjælp, godt initativ. Jeg håber at alle er med på ideen og har opsat de omdelte Nabohjælp mærkater. Jeg vil igen opfordre alle til at holde øje med ”mistænkelig” adfærd hos jeres naboer så vi kan få bremset sådanne hændelser hurtigt ved tilkald af politi.
Tak
Referat af den Ordinær generalforsamling i grundejerforeningen Referat af BO-VEL’s Ordinære Generalforsamling Onsdag den 11. Marts 2009.
1.Dirigent: Jens Andersen, Referent: Karin Dall, Stemmetællere: Michael og Kristin 2.Bestyrelsens beretning: Ingen bemærkninger 3.Regnskabet 2008 godkendt 4.Indkomne forslag: a. Fornyelser på legepladsen godkendt med 14 stemmer for, 5 imod b.Enighed om at henstille til at vise hensyn i forbindelse med motoriseret havearbejde c. Kontingent 2009 blev 1000,-, 11 stemte for ud af 18 stemmeberettigede 5.Valg af bestyrelse a. Christina Gørlyk b.Lene Bastholm c. Annette Skårup 6.Valg af bestyrelses suppleanter a. Michael Mortensen b.Majbritt Mikkelsen 7.Valg af revisor a. Knud Christensen 8.Eventuelt a. Henstilling om nedsættelse af fart på vores veje b. Opfordring til at rabatterne holdes i pæn stand c. Der parkeres stadig og der opbevares ting på vores rabatter d. Send mails til bestyrelsen om praktiske ting, f.eks. maling af tag og andre projekter, så bliver de lagt ud på hjemmesiden, så kan flere evt. slå sig sammen. e. Sommerfest 2009 blev diskuteret f. Forespørgsel om gadelys i ”knækket” på Bovelgårdsvej.
Godkendelse af referat Underskrift og dato Dirigent Jens Andersen
Indscannet referat med underskrift
Ordinær generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL Onsdag d. 11. Marts kl. 19.00 i Byhuset Dagsorden 1.Valg af dirigent, referent og stemmetæller 2.Bestyrelsens beretning 3.Foreningens regnskab 2008, budget 2009 4.Indkommende forslag a) Fornyelser på legepladsen 5.Valg til bestyrelse Der er 3 på valg i år (ulige år) a. Christina Gørlyk, kasserer b. Lene Bastholm c. Annette Skårup 6.Valg af bestyrelsessuppleanter a. Michael Mortensen b. Ny 7.Valg af revisor
8.Evt.
Vedhæftet denne indkaldelse er foreningens regnskab for 2008, samt et indkommen forslag vedr. lejepladsen.
Gershøj d. 10/2 - 2009 Til Grundejerforeningen BO-VEL Vi søger om midler til vedligeholdelse og fornyelser på vores legeplads.
Produkt:MålgruppePris
Kravlereb til jordhøjen (målgruppe 4 - 12 år)450,- Bænk m/ ryglæn (målgruppe forældrene m.f.) 650,- Svævebane 20 m. (målgruppefra 5 år)37.998,- Repos + rampe (målgruppe fra 5 år)7.498,- I alt46.796,-
Alle priser er inklusiv montering og levering, samt moms. På generalforsamlingen fortæller vi lidt omkring de tænkte fornyelser.
Med venlig hilsen Legepladsudvalget Tine Harboe og Christina Gørlyk
Referat ekstraordinær generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL 2008-03-10 i byhuset Gershøj
Dato 2008-04-08
Fremmødte 22 medlemmer + 5 fuldmagter Stemmetæller Michael Mortensen og Tina Harboe
Dagsorden:
1. Søren Frederiksen valgt, ingen stemte imod Dirigenten gjorde opmærksom på at den ekstraordinære generalforsamling var lovligt indvarslet og dermed var beslutningsdygtig 2. Viste Vegge valgt som foreløbig kasser, ingen stemte imod 3. Michael Mortensen valg som suppleant, ingen stemte imod 4. Visti Vegge præsenterede pan om nyt skur ved legepladsen til opbevaring af græsslåningsmaskine, teltet og andet vedr. BO-VEL. Visti Vegge etabler selv skurret. Pris for projektet max 20.000 inkl. indlægning af strøm. Ingen stemte imod 5. Nye vedtægter blev fremlagt af bestyrelsen. Der blev gjort opmærksom på at der i §8 stk. 4 var en fejl, så dette afsnit blev helt fjernet (stk 4. Generalforsamlingen kan ikke råde over flere midler end kassebeholdningen med mindre det er vedtaget efter §8 stk. 5). Samt en enkelt stavefejl i §3 (tilføjelse af ”at” foran Lejre kommune) De nye vedtægter blev vedtaget, ingen stemte imod.
Referent Pierre Schwartz
Godkendelse af referat
Dato:_____________Underskrift:____________________ Dirigent Søren Frederiksen
Referat ordinær generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL
Tirsdag d. 5. februar kl. 19.00 i Byhuset
Dagsorden
1. Valg af dirigent, referent og stemmetæller 2. Bestyrelsens beretning 3. Foreningens regnskab 2007, budget 2008 4. Nye vedtægter* 5. Indkommende forslag
6. Valg til bestyrelse
7. Valg af bestyrelsessuppleanter
9. Evt.
1. Valg af Dirigent, Bjarne Dalsgaard Referent, Pierre Schwartz Stemmetæller, Anette Mortensen og Poul Kofoed
2. Bestyrelsensberetning Christina fortalt om:
Til dagens generalforsamling tilføjede Christina Gørlyk: Omdelte nye vedtægter er de forkerte. Nye rigtige tilrettede vedtægter er omdelt på dette møde. Der er væsentlige ændringer ved §8 afsnit 2 vedr. fuldmagter.
Der var ingen bemærkninger til beretningen.
3. Foreningens regnskab 2007, budget 2008 Budget blev fremlagt og gennemgået af kassér. (Se vedlagt bilag 1)
Kommentarer hertil: Arne Kristensen: Legeplads og tilskud hertil blev vedtaget ulovligt. Anlægsudgifter kan ikke vedtages på generalforsamling iflg. Gældende vedtægter se §12. På generalforsamlingen kan der kun vedtaget driftsudgifter på budget. Nye anlægsudgifter skal op på en ekstraordinær generalforsamling. Der opfordres til bestyrelsen at man overholder gældende lov, og kører foreningen herefter.
Regnskab 2007 godkendt Budget for 2008 vedtaget
4. Nye vedtægter Der kunne ikke stemmes om nye vedtægter hvorfor punktet falder fra, da der ikke var nok stemmeberettigede fremmødt. Dog blev der diskuteret de nye vedtægter og ændringer hertil Fremsendt af Tove og Arne Kristensen, samt Søren Jacobsen. 26 fremmødte og 10 fuldmager giver 36 stemmer, der skal være mindst 2/3 af 67 (altså 45) stemmeberettigede tilstede for vedtægtsændringer på den ordinære generalforsamling.
Bestyrelsen blev opfordret til at tage hensyn til/kigge på de indkomne forslag ved ny udarbejdelse af nye vedtægter. Bestyrelsen vil arbejde herpå. Nye vedtægter bliver snarest fremsendt og sat til afstemning på en ekstraordinær generalforsamling.
5. Indkommende forslag
6. Valg til bestyrelse a. Kurt Pedersen, kasser, ønskede ikke genvalg. Her blev der ikke valgt nogen, posten står derfor stadig åben. Eksisterende regnskab (er) er overleveret til bestyrelsesformanden Christina Gørlyk. b. Kurt Jespersen, ønskede ikke genvalg. Pierre Schwartz blev valgt, ingen stemte imod
7. Valg af bestyrelsessuppleanter
8. Valg af revisor, Knud Kristensen blev genvalgt som revisor, ingen stemte imod.
9. Evt. Jens Andersen havde fremsendt forslag til dagsorden. Disse var dog ikke kommet frem til bestyrelsen pga. fejl i mail (hjemmeside). Men der blev diskuteret regler for græsslåning. Bestyrelsen kigger på forslaget.
Godkendelse af referat
Dirigent Bjarne Dalsgaard
Underskrift og dato
Bilag 1 Regnskab og budget (ligger i vores protokol og er omdelt til alle husstande i bo-vel)
Uddelt den 15. januar 2008 Der indkaldes til ordinær generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL Tirsdag d. 5. februar kl. 19.00 i Byhuset
Dagsorden
1.Valg af dirigent, referent og stemmetæller 2. Bestyrelsens beretning 3. Foreningens regnskab 2007, budget 2008 4. Nye vedtægter* 5. Indkommende forslag Nye vedtægter Skur til opbevaring af græsslåmaskine, telt mm. 6. Valg til bestyrelse a. Kurt Pedersen, kasser, ønsker ikke genvalg b. Kurt Jespersen, ønsker ikke genvalg 7. Valg af bestyrelsessuppleanter a. Anette Mortensen b. Pierre Schwartz 8. Valg af revisor 9. Evt.
Indkomne forslag skal være bestyrelsen i hænde 8 dage før generalforsamlingen. Der vil være et mindre traktement efter generalforsamlingen.
*Vi opfordrer alle til at møde op. Der kræves 2/3 af medlemmerne repræsenteret, enten ved fremmøde eller ved fuldmagt, for at de nye vedtægter kan godkendes. Sker nødvendigt fremmøde ikke, vil der efterfølgende blive indkaldt til ekstraordinær generalforsamling.Her kan de nye vedtægter godkendes uanset antal fremmødte (iflg. Paragraf 12 i eksisterende vedtægter).
Vi har haft advokat John Sejlø, Skibby, til at gennemgå de nye vedtægter for, at sikre, at de er i overensstemmelse med god praksis og de nødvendige rettelser er foretaget. John Sejlø vil være til stede ved generalforsamlingen og besvare evt. spørgsmål.
Bilag til denne indkaldelse -Nye vedtægter til afstemning -Jobannonce -Regnskab 2007 – Bliver omdelt efterfølgende
På vegne af Grundejerforeningen BO-VEL
Christina Gørlyk
Referat fra den Ordinær Generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL Tirsdag den 3. April. 2007 kl. 19.00 i Byhuset. 1. Valg af dirigent Visti Vegge, referent Pierre Schwartz og stemmetæller Jens Andersen 2. Generalforsamlingen er indkaldt behørigt og rettidigt, lovligt. 3. Bestyrelsens beretning ved formand Trolle Mikkelsen: a. Første behandling af nye vedtægter har fundet sted. b. Lejepladsen er blevet ryddet, nedrivning, affald brændt eller fjernet. c. Opbevaring af græsslåmaskine og græsslåning ved Michael, Bovelgårdsvej 30. d. Aase Jørgensen har sikret et tilskud på 25.000,- fra Lejre kommune til vores lejeplads e. Christina/Christina i lejepladsudvalget har sikret at step 1 i udbygning af lejepladsen er gennemført. f. Stubbefræsning i vejrabatter er udført. Beskæring af træer ved gartner sker senere, er bestilt. g. Vej rabatterne skal være ryddet. Der må ikke henstå skrald, biler, både eller andet i længere tid. Byggematerialer og andre tilkørte ting kan opbevares i max 14 dage på rabatter. h. Snerydning sker ikke af Lejre kommune, selv om at det er Lejre kommune der ejer vejene. Der opfordres til yderlig dialog med kommunen herom. 4. Foreningens regnskab 2006, budget 2007 (se bilag nedenfor). regnskab er godkendt, incl.. budget. Kontingent for 2007 bliver på 1.900,- pr husstand. 5. Indkomne forslag a. Nye vedtægter til afstemning. Dette kunne ikke ske, da fremmøde ikke var over 2/3 af husstandene i foreningen. b. Forslag til ny sti over legeplads pris 27.600,- blev vedtaget c. Ansøgning om penge til legeplads 50.000,- i 2007 blev vedtaget. d. (evt. indkomne forslag) Anne Marie Olsen stillede forslag om forbud mod langtidsparkering på rabatter og vej, dette blev vedtaget. Det er op til bestyrelsen at forsøge/prøve at få dette gennemført. 6. Valg til bestyrelse a. Trolle Mikkelsen formand, ønskede ikke genvalg, Christina belv valg som ny formand. b. Børge Frydenlund, ønskede ikke genvalg, Lene Bastholm blev valgt 7. Valg af bestyrelsessuppleanter a. Anette Mortensen blev valgt b. Pierre Schwartz blev valgt 8. Valg af revisor Knud Christensen blev valgt Evt.Der blev indkaldt til ny ekstraordinær generalforsamling den torsdag 19. April kl. 19:00 i Byhuset. Her kan de nye vedtægter godkendes/afvises uanset antal fremmødte (iflg. paragraf. 12 i eksisterende vedtægter).
Referent Dirigent Pierre Schwartz Visti Vegge
Formand for BO-VEL
Trolle Mikkelsen
Referat fra den Ekstraordinære Generalforsamling i grundejerforeningen BO-VELTorsdag den 19. April. kl. 19.00 i Byhuset. 1.Valg af dirigent Visti Vegge, referent Pierre Schwartz 2.Generalforsamlingen er indkaldt behørigt og rettidigt, lovligt. 3.Der rejses tvivl fra de fremmødtes side om den ekstraordinære generalforsamling er indkaldt lovligt. Dirigenten beslutter at tvivlen kommer den tvivlende til gode og aflyser hermed den ekstraordinære generalforsamling 4.Der indkaldes snarest til ny ekstraordinær generalforsamling. Denne indkaldelse bliver husstandsomdelt. P.b.v Trolle Mikkelsen
Referent Dirigent Pierre Schwartz Visti Vegge
Formand Trolle Mikkelsen Dato 20 April 2007
Indkalder hermed til Ekstraordinær generalforsamlingTorsdag 19/4-07 kl. 19.00 I Byhuset.
Dagsorden: 1. Valg af dirigent. 2. Godkendelse vedtægter. 3. Ved godkendelse af vedtægter. 4. Valg af bestyrelsesmedlem.
P.b.v Trolle Mikkelsen
Dato 2007-04-24 Der indkaldes hermed til ekstraordinær generalforsamling Tirsdag 22. Maj 2007 kl. 19.00 I Byhuset.
Dagsorden: 1. Valg af dirigent. 2. Godkendelse af vedtægter.
P.b.v Trolle Mikkelsen
Bestyrelsen blev forhindret i at afholde lovlig indvarslet ekstraordinær generalforsamling den 19. April 2007. Derfor indkaldes der nu til denne nye ekstraordinære generalforsamling den 22 maj 2007. Bestyrelsen har konstateret 2 fejl i de nye vedtægter forelagt på den ordinære generalforsamling den 3. April 2007. Disse fejl er nu rettet i vedlagte nye vedtægter, der er til afstemning på denne indkaldte nye ekstraordinære generalforsamling.
§ 2. Foreningens formål: afsnit 2. Her er der ændret Fra: Grundejerforeningens bestyrelse skal over for tinglysningsmyndighederne efter gyldig vedtagelse på en lovlig generalforsamling være bemyndiget til at foretage tinglysninger og aflysninger på samtlige medlemmers grunde Til:
Grundejerforeningens bestyrelse skal over
for tinglysningsmyndighederne efter gyldig vedtagelse på
en lovlig generalforsamling være bemyndiget til at
foretage tinglysninger og aflysninger på de 2 fælles
grunde (Matrikel nr. 2AN & 2AO),
Rykkergebyr for kontingent indbetaling er
fastsat til Kr.100,-
Rykkergebyr for kontingent indbetaling er
fastsat
på
generalforsamlingen.
Nedenstående vedtægter er tilrettet og til afstemning 22. Maj 2007 Foreningsvedtægter for Grundejerforening BO-VEL 15. Maj 2007
§ 1. Foreningens navn og hjemsted:
§ 2. Foreningens formål:
§ 3. Medlemmer:
§ 4. Kontingent:
§ 5. Regnskab og revision:
§ 6. Generalforsamling:
§ 7. Dagsorden:
§ 8. Stemmeret og afstemning:
§ 9. Ekstraordinær generalforsamling
§ 10. Protokol
§ 11. Bestyrelse
§ 12. Bestyrelsens myndighed.
§ 14. Opløsning/ændring af formåls
paragraf:
Således vedtaget på den ekstraordinære
generalforsamling den 22. Maj 2007
Referat fra den Ordinær Generalforsamling i grundejerforeningen BO-VEL Tirsdag den 3. April. kl. 19.00 i Byhuset. 1.Valg af dirigent Visti Vegge, referent Pierre Schwartz og stemmetæller Jens Andersen 2.Generalforsamlingen er indkaldt behørigt og rettidigt, lovligt. 3.Bestyrelsens beretning ved formand Trolle Mikkelsen: a.Første behandling af nye vedtægter har fundet sted. b. Lejepladsen er blevet ryddet, nedrivning, affald brændt eller fjernet. c. Opbevaring af græsslåmaskine og græsslåning ved Michael, Bovelgårdsvej 30. d. Aase Jørgensen har sikret et tilskud på 25.000,- fra Lejre kommune til vores lejeplads e.Christina/Christina i lejepladsudvalget har sikret at step 1 i udbygning af lejepladsen er gennemført. f. Stubbefræsning i vejrabatter er udført. Beskæring af træer ved gartner sker senere, er bestilt. g.Vej rabatterne skal være ryddet. Der må ikke henstå skrald, biler, både eller andet i længere tid. Byggematerialer og andre tilkørte ting kan opbevares i max 14 dage på rabatter. h. Snerydning sker ikke af Lejre kommune, selv om at det er Lejre kommune der ejer vejene. Der opfordres til yderlig dialog med kommunen herom. 4.Foreningens regnskab 2006, budget 2007 (se bilag nedenfor). regnskab er godkendt, incl.. budget. Kontingent for 2007 bliver på 1.900,- pr husstand. 5.Indkomne forslag a.Nye vedtægter til afstemning. Dette kunne ikke ske, da fremmøde ikke var over 2/3 af husstandene i foreningen. b. Forslag til ny sti over legeplads pris 27.600,- blev vedtaget c. Ansøgning om penge til legeplads 50.000,- i 2007 blev vedtaget. d. (evt. indkomne forslag) Anne Marie Olsen stillede forslag om forbud mod langtidsparkering på rabatter og vej, dette blev vedtaget. Det er op til bestyrelsen at forsøge/prøve at få dette gennemført. 6.Valg til bestyrelse a.Trolle Mikkelsen formand, ønskede ikke genvalg, Christina belv valg som ny formand. b. Børge Frydenlund, ønskede ikke genvalg, Lene Bastholm blev valgt 7.Valg af bestyrelsessuppleanter a.Anette Mortensen blev valgt b. Pierre Schwartz blev valgt 8.Valg af revisor Knud Christensen blev valgt
Evt. Der blev indkaldt til ny ekstraordinær generalforsamling den torsdag 19. April kl. 19:00 i Byhuset. Her kan de nye vedtægter godkendes/afvises uanset antal fremmødte (iflg. paragraf. 12 i eksisterende vedtægter).
Referent Dirigent Pierre Schwartz Visti Vegge
Formand Trolle Mikkelsen Dato 18 April 2007
Referat af den ekstraordinære generalforsamling 25 april 2006 er ført til protokol 1) Formanden Trolle Mikkelsen bød velkommen. Er var fremmødt 20, heraf 16stemmer + 3 fuldmagter. 2) Dirigent Michael Mortensen 3) Tilskud til ny legeplads blev vedtaget 50.000,-, 16 stemte for 4) Vedtægter, kommentarer hertil, (vedtægterne findes her) §1 Vedtaget §2 Henning: det gælder kun for de to fælles grunde. Paragraffen skal præciseres, ordlyden: ”samtlige medlemsgrunde” erstattes af matrikelnumre. §3 Vedtaget §4 Rykkergebyr for kontingent indbetaling er fastsættes på generalforsamling, pt. er det Kr.100,- §5 Vedtaget §6 Vedtaget §7 Stemmetæller skal vælges, budget skal indgå under punkt 3. §8 Arne/Tove: Skriftligfuldmagt skal indgå, max 2 fuldmagter pr fremmødt. Det er kun sager der er på dagsordnen der kan stemmes om. §9 stk. 3. 14 dages varsel ved indkaldelse, forslag skal indgives med 8 dages varsel §10 Protokol føres, referater lægges ud på hjemmesiden, de omdeles ikke. Protokol forefindes hos formanden, underskrevet af dirigenten. §11 Vedtaget §12 Tove/Arne: stk. 3. Beløbsrammevedtaget til 50.000 for enkelt projekter. (14 stemte for,2 stemte imod) §13 Vedtaget §14 Vedtaget
Referatet er underskrevet af dirigent Michael Mortensen 30. April 2006
Dato 2006-04-20
____________________________________________________________________________________________________ Tidligere indkaldelse:
Grundejerforeningen BO-VEL Gershøj
Tidligere indkaldte Ekstraordinær Generalforsamling Mandag den 10/4kl. 19.00 er aflyst
Der indkaldes til ny Ekstraordinær Generalforsamling Tirsdag den 25/4kl. 19.00 i Byhuset.
Dagsorden:
Vedlagt denne indkaldelse er forslag til vedtægtsændringer Husk flishugning lørdag den 22. April 2006
P.b.v. Trolle Mikkelsen
Referat for Grundejerforeningen BO-VEL Ordinære generalforsamling 14. Marts 2006 kl. 19:00 i Byhuset
Udleveret dagsorden
Indkomne forslag skal være bestyrelsen i hænde 8 dage før generalforsamlingen Flishugning Lørdag den 22 April 2006
Dato 2006-03-15
Referat:
Dagsorden og punkter vises på lærred via lys kanon, under alle punkter. Ligesom der er uddelt indkaldelser og forslag i papirform. Formanden byder velkommen
Kasserer Kurt Petersen: Ud af 67 stemmeberettigede (parceller)er fremmødt 33 stemmeberettige + 4 fuldmagter i alt 37 stemmer
Punkt 1: Dirigent valg: Visti
Dirigenten fastslår at generalforsamlingen er lovligt indvarslet Der bliver udset to stemmetællere Gurli og Bjarne Referat tages af Pierre
Punkt 2: Bestyrelsens beretning 2005.
Der er ingen indsigelser mod formandens beretning. Beretningen er godkendt.
Punkt 3: Regnskab og budget
Der er ingen indsigelser mod regnskabet 2005 og budget 2006 Regnskabet er godkendt.
Punkt 4: Indkomne forslag
Punkt 4a: Bestyrelsen fremlægger første gangs vedtægtsændringer, vedlagt denne indkaldelse
Bestyrelsen retter til i de foreslåede vedtægter og der indkaldes inden for 1 måned til ekstraordinær generalforsamling, hvor nye vedtægter disse på ny behandles.
Punkt 4b: Hjemmeside for foreningen Hjemmeside www.bo-vel.dk oprettes. Her skal formål og vedtægter, indkaldelser, regelsæt for hjemmesiden og andet væsentligt for foreningen stå. Referater lægges kun ud efter godkendelse af dirigenten. Pris (incl moms) Oprettelse ca. 400 kr, engangsudgift Drift ca. 150-200 kr i årlig leje
Punkt 4c: Forretningsgang vedrørende regnskab ved vejfester, vedlagt denne indkaldelse Skriftlig afstemningsresultat af 3 forslag A, B, C A: 4 stemmer B: 24 stemmer C: 7 stemmer D: 2 mangler IALT 37 stemmer
Der blev vedtaget:
Garantiens størrelse blev ikke fastsat, men bestyrelsen kunne gøre indsigelser mod den, hvis den blev vurderet for ”stor”. Der blev opfordret til at vejfesten burde kunne ”hvile i sig selv” (ikke give underskud) (Trolle)
Punkt 4d: Ansøgning om økonomisk støtte til lejeplads, se vedlagt ansøgning Vi vil gerne ansøge om 50.000,- til opstart af nyetablering af legepladsen. Oplægget er vedlagt og løsningsforslag og handlingsplan vil følge.
Med venlig hilsen
Christina Sørensenog Christina Gørlyk Bovelgårdsvej 3Gershøjgårdsvej 25
Lege pladsen blev præsenteret som en 4-trins raket, der kunne udvikles over en årrække. Total pris var 205.000,- for hele projektet. Der vil blive søgt tilskud fra fonde og kommunen til legepladsen. Den eksisterende legeplads skal rives ned i år, og det er en betingelse for projektet at ”grunden” er klar til ny opbygning(Christina).
Vandværkets formand (Bjarne) gjorde opmærksom på at man skal udvide vandværket, og at der vil forekomme en del gravearbejde, hvor den nye legeplads tænktes placeret (der hvor den gamle også ligger). Derfor skal den nye legeplads flyttes til området ved/på boldbanerne, den anden side af stien.
Forslaget blev bifaldet med klapsalve, der var ingen afstemning. Legepladsen er vedtaget.
Punkt 5: Valg til bestyrelse
Kurt Petersen modtog genvalg
Lene Bastholm stillede op som ny bestyrelses kandidat mod Kurt Pedersen (ikke personlig modkandidat, Lene) Skriftlig afstemningsresultat: 18 stemmer for Kurt Petersen 17 stemmer for Lene Bastholm 2 blanke IALT 37 stemmer
Kurt Jespersen, modtog genvalg Kurt Pedersen, modtog genvalg Punkt 6: Valg af bestyrelsessuppleanter Anette Mortensen, modtog genvalg Pierre Schwartz, modtog genvalg
Punkt 7: Valg af revisor Claude var på valg, anden kandidat stillede også op, Knud Kristensen Skriftlig afstemningsresultat 12 stemmer for Claude 21 for Knud Kristensen 2 Blanke 2 Mangler IALT 37 stemmer
Knud Kristensen blev valgt som ny revisor
Punkt 8: Evt. Der føres ikke referat heraf
På Grundejerforeningen BO-VEL’s ordinære generalforsamlingens vegne:
|
|